Τώρα σας να σας ακούω να λέτε "μα τα έκανες μαντάμ τα 10 αγαπημένα cd". Χμ, αυτά ήταν αφενός κάποιες συλλογές και όχι ολόκληρα έργα, αφετέρου ήταν cds με συγκεκριμένες ηχογραφήσεις έργων που για κάποιο λόγο αγάπησα. Τώρα θα μιλήσω για τα έργα τα ίδια, 10 από τις πλέον αγαπημένες όπερες τις οποίες μπορεί να έχω σε πάμπολλες εκτελέσεις ακόμα και από τους ίδιους πάνω κάτω εκτελεστές (ας πούμε 7 ηχογραφήσεις της Tosca μόνο με την Callas) και κυρίως όπερες τις οποίες όταν αποφασίζω να τις ακούσω τις ακούω ολόκληρες από την αρχή μέχρι το τέλος. Φυσικά μέσα στον κατάλογο των έργων αυτών θα βρούμε και μερικές που συναντήσαμε στο προηγούμενο όπως είναι πολύ λογικό.
1-Salome, του R. Strauss, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1905. Το story έχει να κάνει με την νυμφομανή Σαλώμη, πριγκίπισσα τσούλα της Ιουδαίας η ακόρεστη λύσσα της οποίας για πέος (σε συνδυασμό με την γλοιώδη λαγνεία του Ηρώδη) οδηγεί στον αποκεφαλισμό του Ιωάννη του Βαπτιστή, σε μια σκηνή νεκροφιλίας και τελικά στον δικό της θάνατο. Φυσικά το έργο όπως καταλαβαίνετε είναι ακατάλληλο για ανηλίκους. Πέρα από την εξαιρετική μουσική και υπόθεση, η όπερα αυτή είναι αγαπημένη διότι η διασκευή της από την highvoltagepress με έκανε διάσημη πρωταγωνίστρια ως Σαλώμη στο χορό των 7 χάμπουργκερ. Στο βίντεο, βλέπουμε το φινάλε της όπερας με την Catherine Malfitano την οποία υπεραγαπάμε σε αυτό το ρόλο :)
2- La Traviata, δηλαδή "η παραστρατημένη". Έργο του G. Verdi του 1853 βασισμένο στο βιβλίο η "Κυρία με τις καμέλιες" του Αλεξάνδρου Δουμά υιού. Σπαραξικάρδιο δράμα μεταξύ μιας πόρνης και ενός υποκόμη το ειδύλλιο των οποίων καταλήγει τραγικά (πουτάνα η πρωταγωνίστρια πουτάνα η κοινωνία).
Από αυτή την παράσταση, Libiamo, ne' lieti calici
3- Τosca, (όχι η κολόνια η όπερα λέμε!!) έργο του 1900 του G. Puccini, του τελευταίου μεγάλου της Ιταλικής όπερας και κατ' άλλους της όπερας γενικά. Μια ζηλιάρα τραγουδίστρια της όπερας η Floria Tosca, το αναρχοκουμούνι αγόρι της ο πειναλέος ζωγράφος ο Mario Cavaradossi, και ο Βαρόνος Scarpia αρχηγός της αστυνομίας της Ρώμης (και κρυφά ερωτευμένος με την Tosca) συνθέτουν το εκρηκτικό τρίο χαρακτήρων για μια από τις διασημότερες όπερες όλων των εποχών. Η όπερα αυτή ήταν η πρώτη αλλά και τελευταία όπερα που η Μαρία Κάλλας τραγούδησε επί σκηνής και ο ρόλος της Tosca ένας από αυτούς που ΚΑΜΙΑ άλλη δεν κατάφερε ποτέ να ερμηνεύσει καλύτερα από εκείνη. Στα 2 βίντεο βλέπουμε αποσπάσματα από την 2η πράξη της όπερας όπως παρουσιάστηκε στα 1964 στο Covent Garden. (αν πρέπει να δείτε 2 βίντεο για να καταλάβετε τι σημαίνει ερμηνεία, και πάθος και βασικά όπερα δείτε αυτά τα 2).
4-Lucia di Lammermoοr όπερα του G. Donizetti του 1835 για την οποία σας μίλησα εκτενώς πρίν λίγο καιρό στην όπερα της Δευτέρας. Έρωτας, προδοσία μια δολοφονία, η διασημότερη σκηνή τρέλας στην ιστορία της όπερας, έ δεν είναι και λίγα αυτά για να λατρέψει κάποιος την όπερα αυτή. O L. Pavarotti και η J. Sutherland σε ντουέτο από την όπερα που έκανε διάσημη την τελευταία στο ρόλο της Lucia αν και πάλι το ρόλο αυτό καμία δεν ερμήνευσε καλύτερα από την Κάλλας.
5-Cleofide, όπερα του J. A. Hasse που ανέβηκε πρώτη φορά (ίσως και τελευταία) το 1736 και παίζει να είμαι ο μόνος που την θεωρεί μια από τις 10 αγαπημένες του. Η πανσπανιότητα αυτή μας μεταφέρει στην νίκη του Αλεξάνδρου επί του Πόρου στις Ινδίες και στα ερωτικά μπερδέματα με τα οποία μπλέκονται οι 2 βασιλείς για τα μάτια της πριγκίπισσας Κλεοφίδης διότι Μπαρόκ όπερα χωρίς θεοκάλιαρντη "γκομενική" υπόθεση δεν γίνεται. 231 λεπτά ατελείωτης κολορατούρας σε ένα 5πρακτο έργο για γερά νεύρα (χαχαχα) από το οποίο σας αφήνω με ένα μουσικό απόσπασμα από την μοναδική ηχογράφηση ολόκληρου του έργου για την οποία σας μίλησα και στο προηγούμενο όπερα πόστ και συγκεκριμένα από το φινάλε της.
Από αυτή την παράσταση, Libiamo, ne' lieti calici
3- Τosca, (όχι η κολόνια η όπερα λέμε!!) έργο του 1900 του G. Puccini, του τελευταίου μεγάλου της Ιταλικής όπερας και κατ' άλλους της όπερας γενικά. Μια ζηλιάρα τραγουδίστρια της όπερας η Floria Tosca, το αναρχοκουμούνι αγόρι της ο πειναλέος ζωγράφος ο Mario Cavaradossi, και ο Βαρόνος Scarpia αρχηγός της αστυνομίας της Ρώμης (και κρυφά ερωτευμένος με την Tosca) συνθέτουν το εκρηκτικό τρίο χαρακτήρων για μια από τις διασημότερες όπερες όλων των εποχών. Η όπερα αυτή ήταν η πρώτη αλλά και τελευταία όπερα που η Μαρία Κάλλας τραγούδησε επί σκηνής και ο ρόλος της Tosca ένας από αυτούς που ΚΑΜΙΑ άλλη δεν κατάφερε ποτέ να ερμηνεύσει καλύτερα από εκείνη. Στα 2 βίντεο βλέπουμε αποσπάσματα από την 2η πράξη της όπερας όπως παρουσιάστηκε στα 1964 στο Covent Garden. (αν πρέπει να δείτε 2 βίντεο για να καταλάβετε τι σημαίνει ερμηνεία, και πάθος και βασικά όπερα δείτε αυτά τα 2).
4-Lucia di Lammermoοr όπερα του G. Donizetti του 1835 για την οποία σας μίλησα εκτενώς πρίν λίγο καιρό στην όπερα της Δευτέρας. Έρωτας, προδοσία μια δολοφονία, η διασημότερη σκηνή τρέλας στην ιστορία της όπερας, έ δεν είναι και λίγα αυτά για να λατρέψει κάποιος την όπερα αυτή. O L. Pavarotti και η J. Sutherland σε ντουέτο από την όπερα που έκανε διάσημη την τελευταία στο ρόλο της Lucia αν και πάλι το ρόλο αυτό καμία δεν ερμήνευσε καλύτερα από την Κάλλας.
5-Cleofide, όπερα του J. A. Hasse που ανέβηκε πρώτη φορά (ίσως και τελευταία) το 1736 και παίζει να είμαι ο μόνος που την θεωρεί μια από τις 10 αγαπημένες του. Η πανσπανιότητα αυτή μας μεταφέρει στην νίκη του Αλεξάνδρου επί του Πόρου στις Ινδίες και στα ερωτικά μπερδέματα με τα οποία μπλέκονται οι 2 βασιλείς για τα μάτια της πριγκίπισσας Κλεοφίδης διότι Μπαρόκ όπερα χωρίς θεοκάλιαρντη "γκομενική" υπόθεση δεν γίνεται. 231 λεπτά ατελείωτης κολορατούρας σε ένα 5πρακτο έργο για γερά νεύρα (χαχαχα) από το οποίο σας αφήνω με ένα μουσικό απόσπασμα από την μοναδική ηχογράφηση ολόκληρου του έργου για την οποία σας μίλησα και στο προηγούμενο όπερα πόστ και συγκεκριμένα από το φινάλε της.
6-Madama Butterfly, όπερα του G. Puccini που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στα 1904 και την είχα παρουσιάσει στο δεύτερο αφιέρωμα της όπερας της Δευτέρας. Η παλιανθρωπιά του Αμερικανού Pinkerton, ή ευπιστία της ανήλικης Γιαπωνέζας Cio-Cio San, oι κερασιές και το Ναγκασάκι και ένα φυσικά τραγικό φινάλε για να ικανοποιηθεί το κοινό και έτοιμη άλλη μία από τις διασημότερες όπερες του ρεπερτορίου. Από την αυτή βλέπουμε το φινάλε, Con onor muore από αυτή την κινηματογραφική παραγωγή του 1995 (αν και το γεγονός πως στο τέλος η Butterfly φαίνεται να πεθαίνει στα χέρια του Pinkerton είναι μάλλον σκηνοθετική μαλακία).
7-Mitridate Re di Ponto, όπερα του Mozart (για να μην φωνάζεται μερικοί μερικοί οτι δεν τον ακούω) του 1770, την οποία καταλάτρεψα όταν είδα αυτή την παραγωγή στο Κανάλι της Βουλής. Ο Μιθριδάτης που λέτε είναι σε πόλεμο με τους Ρωμαίους. Στο παλάτι βρίσκεται η μέλλουσα σύζυγός του Ασπασία την οποία ορέγονται οι δύο γιοι του ο Σιφάρης (τον οποίο γουστάρει και η Ασπασία) και ο Φαρνάκης ο οποίος είναι σπιούνος και πουτανάκι των Ρωμαίων και προσπαθεί με την βοήθειά τους να του φάει τον θρόνο. Ο τελευταίος είναι παράλληλα λογοδοσμένος με την πριγκίπισσα Ισμήνη κόρη του Βασιλιά των Παρθών η οποία τον θέλει κολασμένα αλλά τρώει συνεχώς χυλόπιτες από τον Φαρνάκη. Ε με όλα όσα συμβαίνουν στην αυλή του είναι να απορεί κανείς που στο τέλος ο Μιθριδάτης φαρμακώνεται?? Από την σπανιότητα αυτή, ακούμε την υπέροχη άρια Se di lauri il crine adorno από τον τενόρο Bruce Ford .
8- Giulio Cesare in Egitto, όπερα του Handel που πρωτοπαρουσιάστηκε στα 1724, και έχει ως θέμα τις ίντριγκες και τα πάθη στα ανάκτορα της τελευταίας των Λαγιδών, της περιβόητης Βασίλισσας Κλεοπάτρας Ζ. Σε λεπτομέρειες δεν υπεισέρχομαι διότι μας διαβάζουν και παιδιά χαχαχα. Η όπερα αυτή είναι από τις περιπτώσεις αυτές έργων που πάντοτε ακούω ολόκληρο και ποτέ αποσπασματικά καθώς κάθε άρια είναι ένα μοναδικό αριστούργημα. Ένα από αυτά, την άρια της Κλεοπάτρας προς τον Ιούλιο Καίσαρα, V'adoro, pupille βλέπετε στο παρακάτω βίντεο ερμηνευμένη από την Inger Dam-Jensen.
9- Tannhäuser, όπερα του R. Wagner του 1845. Μια ιστορία μεσαιωνικού ηρωισμού και έρωτα και μιας αγάπης που βρίσκει την ολοκλήρωση στο θάνατο (τι στο καλό όπερα είναι άλλωστε), η Θεά Αφροδίτη, το μπαστούνι του Πάπα και μπόλικος ρομαντισμός. Ε, τί θέτε κι άλλα? Ακούστε ολόκληρο το έργο για τα υπόλοιπα. Το αξίζει άλλωστε. Από την αρχή της 2ης πράξης ακούμε την άρια Dich teure Halle ερμηνευμένη στα 1996 από την Deborah Voigt.
10-Tristan und Isolde, όπερα του R. Wagner και αυτή, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1865. Άλλη μία μεσαιωνική ιστορία αιώνιας αγάπης και έρωτα με τραγικό φινάλε (μα καλά κανείς να μην βρίσκει την ευτυχία στην όπερα ήθελα να ήξερα?). Από το αριστουργηματικό αυτό έργο βλέπουμε το ερωτικό ντουέτο από την 2η Πράξη του έργου, ερμηνευμένο από τους Birgit Nilsson και John Vickers.
Και κάπως μετά από μέρες γραψίματος κατάφερα να χωρέσω 10 μόνο όπερες σε ένα πόστ αφήνοντας αρκετές υποψήφιες έξω, μήπως έπρεπε να βάλω 20 είναι η αλήθεια? Σας αφήνω με τις ευχές μου για ένα υπέροχο Σου-Κού. Φιλιά σε όλους :)
8- Giulio Cesare in Egitto, όπερα του Handel που πρωτοπαρουσιάστηκε στα 1724, και έχει ως θέμα τις ίντριγκες και τα πάθη στα ανάκτορα της τελευταίας των Λαγιδών, της περιβόητης Βασίλισσας Κλεοπάτρας Ζ. Σε λεπτομέρειες δεν υπεισέρχομαι διότι μας διαβάζουν και παιδιά χαχαχα. Η όπερα αυτή είναι από τις περιπτώσεις αυτές έργων που πάντοτε ακούω ολόκληρο και ποτέ αποσπασματικά καθώς κάθε άρια είναι ένα μοναδικό αριστούργημα. Ένα από αυτά, την άρια της Κλεοπάτρας προς τον Ιούλιο Καίσαρα, V'adoro, pupille βλέπετε στο παρακάτω βίντεο ερμηνευμένη από την Inger Dam-Jensen.
9- Tannhäuser, όπερα του R. Wagner του 1845. Μια ιστορία μεσαιωνικού ηρωισμού και έρωτα και μιας αγάπης που βρίσκει την ολοκλήρωση στο θάνατο (τι στο καλό όπερα είναι άλλωστε), η Θεά Αφροδίτη, το μπαστούνι του Πάπα και μπόλικος ρομαντισμός. Ε, τί θέτε κι άλλα? Ακούστε ολόκληρο το έργο για τα υπόλοιπα. Το αξίζει άλλωστε. Από την αρχή της 2ης πράξης ακούμε την άρια Dich teure Halle ερμηνευμένη στα 1996 από την Deborah Voigt.
10-Tristan und Isolde, όπερα του R. Wagner και αυτή, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1865. Άλλη μία μεσαιωνική ιστορία αιώνιας αγάπης και έρωτα με τραγικό φινάλε (μα καλά κανείς να μην βρίσκει την ευτυχία στην όπερα ήθελα να ήξερα?). Από το αριστουργηματικό αυτό έργο βλέπουμε το ερωτικό ντουέτο από την 2η Πράξη του έργου, ερμηνευμένο από τους Birgit Nilsson και John Vickers.
Και κάπως μετά από μέρες γραψίματος κατάφερα να χωρέσω 10 μόνο όπερες σε ένα πόστ αφήνοντας αρκετές υποψήφιες έξω, μήπως έπρεπε να βάλω 20 είναι η αλήθεια? Σας αφήνω με τις ευχές μου για ένα υπέροχο Σου-Κού. Φιλιά σε όλους :)
Τι λες παιδί μου? Να βάλεις 20??? Εδώ αυτές και πότε θα προλάβουμε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό ΣΚ!!!
@Hfaistiwnas
ΑπάντησηΔιαγραφήε ναι αλλά άφησα έξω αρκετές χαχα. Καλά ίσως κάνω vol.2 κάποια στιγμή. Καλό απόγευμα αγορίνα :)
vol2 θα μου πάρει τουλάχιστον μια βδομάδα για να καταφέρω να τις ακούσω....και δεν έχει και Αννούλα μέσα....χαχαχαχαχαχαχ...δε φταίω εγώ ο μεσημεριανός ύπνος φταίει...χαχαχαχαχαχαχαχαχ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην Καλησπέρα μου!!!
Μιλάμε κατουρήθηκα από την περιγραφή!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήη σημερινη μερα δεν ηταν και οτι καλυτερο,
ΑπάντησηΔιαγραφήμε εκανες να ξεχαστω λιγο :)
πολυ το διασκεδασα αυτο το post.
Tis agapw oles ki esena mazi :-)))
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι έτσι έτσι! We love operas!
ΑπάντησηΔιαγραφήμόνο παρέα σου θα τις ακούσω, να το ξέρεις... (και ναι, αυτό είναι απειλή), φιλιά μικρέ μου, καλό Σ/Κ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμενα οι αγαπημένες μου δεν είναι μέσα!! :(( Η Aida και η Carmen είναι συνώνυμα της όπερας πια για μένα... Ποσο τις αγαπώ!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Cleofide"
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδω με επιασες αδιαβαστο!
Δεν την ειχα ακουσει ποτε μου.
Καλο Σαββατοκυριακο!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόσεξε τώρα...αυτή δεν είναι μία απλή ανάρτηση...όπως καταλαβαίνεις. Έχω απορίες και ενστάσεις. Φυσικά και θα μιλήσω μόνο για το Mozart αφού την όπερα την έχω γνωρίσει μέχρι στιγμής μόνο μέσω των δικών του έργων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί διάλεξες το Μυθριδάτη; Περι ορέξεως...θα μου πεις και δεν έχεις άδικο.
Το έργο αυτό ο Mozart το έγραψε στα 14 του (!). Όσο ιδιοφυία και να είσαι, όταν είσαι 14 έχεις ακόμα πολλά να μάθεις και πράγματι αυτό προκύπτει από τις επόμενες όπερες του μαέστρο. Ακόμα και η άρια που ανέφερες είναι τυπική άρια μίας μπαρόκ σοβαρής όπερας.
Στοιχιμάτιζα έναν Don Giovanni να σου πω την αλήθεια :)
Δε λέω ούτε Figaro (κάνει λίγο κοιλιά αυτή η όπερα) ούτε το Seraglio ούτε καν για το Μαγικό Αυλό και ας θεωρήται το αινιγματικότερο έργο τέχνης μετά τη Μόνα Λίζα.
Από εκεί και πέρα τι κάνουμε;
Βάζουμε μέσο (κλασικά) για να βρούμε ένα από τα 80-100 εισιτήρια για τη ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ παράσταση του "Ιδομενέα" του Μότσαρτ που θα παιχτεί το καλοκαίρι στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού! (οι υπόλοιπες παραστάσεις θα παιχτούν στο άθλιο κηποθέατρο Καζαντζάκη)
Μια χαρά όλες οι επιλογές, αλλά τον Βάγκνερ, λυπάμαι, δεν μπορώ να τον ακούσω... είναι πολύ στομφώδης για τα γούστα μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό Σ/Κ με πολλή και καλή μουσική!
άριστη επιλογή
ΑπάντησηΔιαγραφήμου λείπει όμως κάτι τι απ΄ τη ρώσικη σχολή...
κάτι σε ρίμσκι κόρσακοφ πχ?
μούσoργκσκι (κατά το ελληνικόν μουσόργκσκι)...
νάσαι καλά, μου άνοιξες την όρεξη αλλά επειδή περνάω μια φάση απίστευτης ελαφρότητας τό ΄ριξα στου ροσίνι, τον τούρκο στην ιταλία..
tsoulakia...poutanakia...erwtismos...
ΑπάντησηΔιαγραφήagapes...dakrya...anatropes... ap ola exei edw... den to syzhtw...perigrafes superwow... skeftomai pws 8a htan h lyrikh skhnh shmera an eixe esena gia kallitexniko diey8ynth... hahahahaha...
gia to megaro den 8a pw tipota... 8a eixe gemisei sigoura paidarous operaphilous operaphilous [kati san thn careta careta] :p
filia polla gatouli.
kalo s/k.
Ναι και εγώ μόνο μαζί σου θα τα ακούσω,θέλω να μου κάνεις και μάθημα ή αναπαράσταση....
ΑπάντησηΔιαγραφήπου είναι ο βαγνερ που ο πουτσινι;;οεο
Φιλιά πολλά..
Το ενδιαφέρον μου περιορίστηκε στις πληροφορίες σεναριου που μας παρέθεσες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα βίντεο δε τα παρακολούθησα...ξέρεις γιατί!
Καλό Σουκού και σε εσένα!
Η τηλεόρασις της Βουλής έχει σήμερον Κυριακή 13/03/2011 στις 22:00 την όπεραν του Ροσσίνι "Μωυσής και Φαραώ ή Το πέρασμα της Ερυθράς Θάλασσας".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορώ γιατί αυτή η τεραστία επιτυχία δεν είναι μέσα στις επιλογές σας.
@karkinos7
ΑπάντησηΔιαγραφήστο volume 2 θα βάλω και τους Δαίμονες βρε χαχαχα. Καλημέρα αγορίνα μου.
@ΠΑΥΛΟΣ
εγώ να δείς τι έπαθα που τα έγραφα χαχα. Καλή σου μέρα!
@dimitris.jp
χαίρομαι που σε έκανα να γελάσεις λίγο μικρούλη. Ελπίζω τα δύσκολα να έχουν περάσει.
@Γρηγορης Αντωνοπουλος
ΑπάντησηΔιαγραφήω σε ευχαριστώ πολύ. έχεις ακούσει δηλαδή την Κλεοφίδη??
@Ταχυδρόμος!
α χαίρομαι που δεν είμαι μόνος :)
@BLUEPRINTS
ε τότε να έρθω στον Πύργο με κανά dvd να δούμε να γελάσουμε. Τα φιλιά μου αγορίνα.
@Amélie Μelon
ΑπάντησηΔιαγραφήοι 2 που αναφέρεις ήταν κάποτε και δικές μου αγαπημένες αλλά τις βαρέθηκα. Είναι όμως σίγουρα μέσα στις προτεινόμενες για να μπορέσει κάποιος να αγαπήσει την όπερα. Καλή σου μέρα :)
@Ephemeron
ε μόνο μία ηχογράφηση υπάρχει της όπερας λογικό να μην την έχεις ακούσει. είναι όμως αριστούργημα. Αν θέλεις σου την στέλνω. Τα φιλιά μου.
@CsLaKoNaS
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν, την όπερα αυτή την αγάπησα από την συγκεκριμένη παράσταση για την οποία σου έβαλα το λίνκ. Αν την δείς θα καταλάβεις πως έφαγα το κόλλημα. Όσο για το γεγονός πως είναι απλά μια opera seria, ε αυτό είναι που λάτρεψα είναι η αλήθεια. Διότι το Μπαρόκ το αγαπώ κολασμένα άσχετα αν τις περισσότερες φορές είναι μεμονωμένες άριες από κάθε όπερα. Όσο για τις όπερες που αναφέρεις, ναι κάνουν κοιλιά και κάποιες είναι βαρετές, τουλάχιστον στις ηχογραφήσεις που έχω ακούσει, και για αυτό δεν έχουν μπει στις αγαπημένες ενώ θα δείς αργότερα άριες του Μότσαρτ να φιγουράρουν σε άλλα αφιερώματα. Μαγικούς Αυλούς για παράδειγμα έχω δει καμιά 10αριά, ε πάντα τα μόνα σημεία στα οποία έβρισκα ενδιαφέρον είναι οι 2 άριες της βασίλισσας της Νύχτας.
Όσο για τον Ιδομενέα, αν μάθεις λεπτομέρειες πες μου. διότι είχα ακούσει πέρσι ή πρόπερσι για αυτή την παράσταση που δεν έγινε όμως. Θα γίνει φέτος?
@turigr
κοίτα κι εμένα μου πήρε 7 χρόνια για να μπορέσω να τον ακούσω. Να φανταστείς πρώτα άκουσα Strauss και μετά Wagner. Δεν είναι πάντως όσο δύσκολος πιστεύετε ο καημένος. Φήμες επίσης θέλουν να είναι τρόμπας χαχαχα http://statler-waldorf-balcony.blogspot.com/2010/07/blog-post_06.html
@Dr. Aparadektos
δεν το έχω με τους Ρώσους είναι η αλήθεια. Έχω ακούσει λίγα πράγματα και δεν με έχουν τρελάνει. Όσο για τον Ροσίνι είναι αγαπημένος αν και δεν έχω ακούσει ούτε τις μισές του όπερες.
@{.πavλος.}
ΑπάντησηΔιαγραφήχαχαχα μα η όπερα έχει φοβερές ιστορίες. Και που να δείς η Lulu του Alban Berg που στο τέλος ξεκοιλιάζεται από τον Τζάκ τον Αντεροβγάλτη!!! Όσο για το Μέγαρο έχει και τώρα ωραία γκομενάκια μερικές φορές χιχι. Καλή σου μέρα
@ΦΟΥΛΗ
αναπαράσταση? είσαι τρελή? πόσο ρόμπα θα γίνω!!! Αλλά μαζί να δούμε ευχαρίστως. Φιλιά γατούλα μου
@Παπαστρατής Το "Θηρίο" Ιωάννης
ε ναι ξέρω αλλά έχε τα υπόψιν σου, κάποια στιγμή μπορεί να αλλάξεις γνώμη. Άλλωστε οι υποθέσεις είναι όλα τα λεφτά όπως διάβασες. Καλή σου μέρα
@Κωνσταντίνος Καντακουζηνός
ΑπάντησηΔιαγραφήχαχα έλα ντε!!! πως μου γλίτωσε αυτό το αριστούργημα χαχαχαχα
Mahler
ΑπάντησηΔιαγραφήεδω:
http://www.cretalive.gr/new/24545
Δε γνωρίζω τπτ παραπάνω αν και Ηρακλειώτης. Δυστυχώς, δε θα παρεβρεθώ...:(
@CsLaKoNaS
ΑπάντησηΔιαγραφήαχα! ενδιαφέρον. πάντως αν είναι να πάνε τόσα λίγα άτομα μάλλον θα είναι επιλεγμένα με προσκλήσεις και εμείς οι πληβείοι δεν θα μπορούμε να πάμε :)
oles mia kai mia!!!!!! :) poli kali sou evdomada! kiss! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήγλυκιά μούσα, τι να πω...μου 'ρχεται να σε ξανακάνω πρωταγωνίστρια, σε ροκ όπερα αυτή τη φορά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πολλές που δεν έχω ακούσει ούτε απόσπασμά τους! Πρέπει να βρω λίγο χρόνο για τον εαυτό μου και γρήγορα!!! :Ρ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην καλησπέρα μου.
ευχαριστούμε που μας μορφώνεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήεμάς τους γκρίζους πολίτες της γκρίζας πόλης.
Αν και δεν ξέρω και τις δέκα όπερες που αναφέρεις, μάλλον κι εγώ θα περίμενα μια Αϊντα ή τον Φάουστ του Gounod με το συγκλονιστικό "Oui, c'est toi que j' aime στο τέλος"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω ένα πρόβλημα με τις όπερες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανάλυση πρώτη αλλά ακουστηκά μου πέφτουν βαριές!
Εγώ γιατί εκνευρίζομαι όταν ακούω όπερα δεν μπορώ να το καταλάβω :))
Φιλιά θαλασσινά για καλή εβδομάδα:))
νταξει μλκα οι περιγραφες σου δινουν πονο! χαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαλεράκο την Κλεοφίδη δεν την γνώριζα αλλά έχω πάθος με τις μπαρόκ όπερες και μ'αρέσει πολύ να γνωρίζω έργα που αγνοούσα. θενκς σόου ματς!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήHola sweetheart!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ υλικό για μελέτη :-)
In Mahler for Operas we trust!
@JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS
ΑπάντησηΔιαγραφήσε ευχαριστώ πολύ αγορίνα μου, καλή σου μέρα :)
@Leviathan
καλή σου ημέρα και σε εσένα :)
@highvoltagepress
αχ θα γίνω σούπερ σταρ σαν την Divine μουχαχα
@Εκείνος
ΑπάντησηΔιαγραφήε για αυτό σας βάζω εδώ τα αποσπάσματα για να τα βρίσκετε εύκολα. την καλημέρα μου
@ΦΛΕΓΟΜΕΝΟΣ
ε το έχουμε ξαναπεί, δεν είναι αμόρφωτος όποιος δεν ακούει όπερα :)
Απλά μοιράζομαι μαζί σας κάτι που αγαπώ. Τα φιλιά μου
@La koumbara
αν έκανα πριν λίγα χρόνια το πόστ αυτό η AIDA θα ήταν σίγουρα μέσα. Τον Φάουστ δεν τον έχω ακούσει παρά μια φορά. Τώρα έβαλα να ακούσω το κομμάτι που προτείνεις. Μην νομίζεις 10 χρόνια δεν είναι πολλά για 400 χρόνια όπερας. έχω πολλά ακόμα να ακούσω :)
@zoyzoy
ΑπάντησηΔιαγραφήκι εγώ παλιά εκνευριζόμουν επειδή δεν ήξερα τι συμβαίνει σε αυτές. Μόλις άρχισα να μαθαίνω το έπιασα το νόημα και άρχισα να απολαμβάνω Καλή σου μέρα
@Constantine
χαχαχα και να φανταστείς πως δεν υπερβάλω και πολύ, έτσι είναι οι υποθέσεις :)
@Γρηγορης Αντωνοπουλος
Α τότε αγαπητέ μου θα λατρέψετε την Κλεοφίδη. ΠΟιο μπαρόκ είναι μόνο το γαλλικό μπαρόκ!!
@petrito zezus
ΑπάντησηΔιαγραφήsweathart? αχ πόσο 50'ς είναι αυτή η λέξη :) σε λατρεύω μικρούλη. Φιλιάαααα
Ωραίο το Top 10 σου αν και δεν αγαπώ και πολύ το bel canto το οποίο τιμάς ιδιαιτέρως..!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα προσέθετα άνετα την πληθωρική ομορφιά του Don Carlos και τη μινιμαλιστική του "Ορφέας και Ευριδίκη" του Gluck.
Θα σε διαβάζω.
Cheers!
@mayacles
ΑπάντησηΔιαγραφήτώρα αν σο πώ πως έπρεπε να έχω βάλει μέσα και την Ορφέας και Ευρυδίκη και μόλις κατάλαβα πως δεν το έκανα? Πραγματικά μεγάλο το λάθος μου το ομολογώ, αλλά κακά τα ψέματα ήταν τόσο δύσκολο να φτιάξω μια λίστα μόνο με 10. Καλό βράδυ και καλώς ήρθες :)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΥΤΗ η παράσταση της Τραβιάτα...είμαι παθιασμένη μαζί της. Υπάρχει και βλογ αφιερωμένο στους Villazon-Netrebko, το πιο σέξυ δίδυμο της όπερας. Αν και στη συγκεκριμένη παράσταση δεν προέχει η σεξουαλικότητα. Με κάποιο τρόπο που δεν εχω προσδιορίεσει ακόμα, είναι η μόνη παράσταση που βγάζει τα ανθρώπινα συναισθήματα αυτού του έργου. Φυσικά ήταν υπέροχη και η Κάλλας, αλλά η παράσταση όχι και τόσο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το συζητώ για την επιλογή που έκανες. Απορώ πως δεν εχεις κάνει μνεία στην Diana Damrau ακόμα.
Mahler...εχω παθει σοκ. Είπα να το μοιραστώ μαζί σου. Ανακάλυψα κι αυτήν την παράσταση, και αν και είναι εντελώς διαφορετική απο την υπέρτατη παράσταση με τη Νετρεπκο και τον Βιγιαζον, είναι εξίσου δυνατή. Εξαίσια. Σπαρακτική. Την έχεις υπ'όψη σου?
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=cHIyVWB5Dx0&feature=related
@Μικρός Μπετόβεν
ΑπάντησηΔιαγραφήTο έχουμε ξανασυζητήσει αυτό νομίζω. Μην σε εντυποσιάζει η μοντέρνα παραγωγή, σκηνοθεσία, σκηνογραφία. Το παίξιμο της Νετρέμπκο είναι πολύ καλό σε αυτή την παράσταση (αν και δεν βγάζει όλες τις νότες που θα έπρεπε), τα αισθήματα όμως παράγονται κυρίως από την φωνή. Και η ερμηνεία της Κάλλας σε αυτό το ρόλο είναι αδιαπραγμάτευτα η καλύτερη όλων των εποχών. Αν ακούσεις προσεκτικότερα την Τραβιάτα του 55 από την Σκάλα ή του 58 από το Κόβεντ Γκάρντεν θα καταλάβεις πως οι χρωματισμοί, στην φωνή της Κάλλας, ένας αναστεναγμός ακόμα και κάποια φωνητική ατέλεια δίνουν ζωή στο ρόλο όπως δεν μπορεί να δώσει σε καμία περίπτωση ε Νετρέμπκο όσο καλή κι αν ήταν τότε. Με την Τραβιάτα της Κάλλας έχω κλάψει πολλές φορές ακούγοντάς την, με της Νετρέμπκο έχω εντυπωσιαστεί απλά από την σκηνοθεσία. Την δεύτερη που προτείνεις δεν την έχω δεί ολόκληρη δυστυχώς αν και από το βιντεάκι δείχνει πολλά υποσχόμενη.
Λοιπον, Μαλερ! Τελευταία προσθηκη να παμε παρακατω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου γνωστοποιηθηκε αλλη μια αοιδος, η οποια τολμω -εγω- να πω οτι ειναι καλυτερη κι απ τη Νετρεπκο. Κι απ την Κριστιν Σαφνερ.
Δεν έχει την πουτανια της Αννουλας βεβαια, αλλα την αρρωστια την κανει PWNED.
Stefania Bomfadeli, ολη δικια σου, και δες τη και Lucia di Lamermoore να σου φυγει το κλαπετο.
http://www.youtube.com/watch?v=tC08gQ2Vu-Q
@Μικρός Μπετόβεν
ΑπάντησηΔιαγραφήχμ, ενδιαφέρον. Πρέπει να την δώ βέβαια σε ολόκληρη παράσταση ή να την ακούσω σε ολόκληρη παράσταση για να βγάλω συμπεράσματα. Πάντως Κάλλας δεν είναι χαχαχα αλλά και πάλι καμία δεν θα είναι Κάλλας ποτέ :)
μόλις άκουσα και την σκηνή τρέλας. Μα πόσο αργά το πάει το λαλά? κόντεψα να κοιμηθώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήOυστ!
ΑπάντησηΔιαγραφήαχαχαχαχα
ΑπάντησηΔιαγραφή