Τρίτη, 21 Ιουλίου 2009

ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, SAME SHIT!!!

[Από την είσοδο της έκθεσης του Μουσείου]

Καλησπέρα αγάπες
Ω ναι αυτό είναι νέο πόστ. Ούτε εγώ δεν το πολύ πιστεύω άλλα να που βρήκα χρόνο και διάθεση να γράψω.
Όπως θα θυμάστε είχαμε μείνει στην ανήθικη πρόταση του Mr F να επισκεφτούμε το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης πριν ακόμα οι βρικόλακες επιστρέψουν στα φέρετρά τους και οι αδερφές του Sodade στις ντουλάπες τους.

Αν και αρχικά είχα φάει μια φρίκη διότι θα έπρεπε να ξυπνήσω από τις 5:30 το πρωί για να είμαι 8 στο Μουσείο, τελικά είπα να ενδώσω.

Το Νέο Μουσείο Ακρόπολης έχει σελίδα στο ίντερνετ. Και κάπου εδώ τελείωσαν τα καλά που είχα να πώ.

Οκ για το πόσο φρικτά ανένταχτο είναι στο αστικό του περιβάλλον το Μουσείο και για το θέμα με την προτεινόμενη κατεδάφιση 2 διατηρητέων κτηρίων δεν θα πώ κάτι διότι το θέμα έχει εξαντληθεί εδώ και πολύ καιρό. (By the way αν θέλετε να δείτε μερικές από τις αρχιτεκτονικές προτάσεις για την λύση του προβλήματος που έχει ανακύψει με τα κτήρια που κρύβουν την θέα της Ακρόπολης από το εστιατόριο δείτε εδώ.)

Δεν θα κάνω επίσης bitching για το γεγονός πως είχαν χαλάσει ήδη τα μηχανήματα αυτόματου ελέγχου των εισιτηρίων (μα έλεος δηλαδή!!!).

Θα κάνω όμως bitching για το γεγονός πως δεν υπάρχει σαφής διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να δεί τα εκθέματα (πάλι καλά που έχει 3 ορόφους και κάπως προσανατολίζεσαι).

Θα κάνω επίσης bitching για το γεγονός πως δεν επιτρέπεται η φωτογράφηση παρά μόνο στην αίθουσα των γλυπτών του Παρθενώνα.

Περισσότερο όμως θα κάνω bitching για το γεγονός πως το Μουσείο απέτυχε στο να εκπληρώσει τον εκπαιδευτικό του ρόλο που κατά την γνώμη μου είναι ο κύριος λόγος ύπαρξης ενός μουσείου. Ναι και η φύλαξη και διατήρηση θα μου πείτε είναι ρόλος ενός μουσείου, όμως αυτό γίνεται και στις αποθήκες του.

Η έκθεση των αντικειμένων έπρεπε να γίνεται με τρόπο που θα συντελεί στην κατανόηση των κοινωνικών, πολιτικών και καλλιτεχνικών συνθηκών που συνετέλεσαν στη δημιουργία αυτού του εκπληκτικού συνόλου αρχιτεκτονικής που ονομάζουμε Ακρόπολη των Αθηνών. Τα κείμενα που υπάρχουν ανηρτημένα δεν αρκούν κατά την γνώμη μου. Η Ακρόπολη δεν είναι ένα σύνολό κτηρίων που πάγωσε στον 5ο π.Χ. αιώνα άλλα ένα σύνολο μνημείων η μορφή και η χρήση των οποίων ακολούθησε την ιστορική πορεία της πόλεως των Αθηνών. Όλα αυτά απουσίαζαν δυστυχώς.

Όπως απουσιάζει και η ιστορία του μνημείου από την απελευθέρωση των Αθηνών ως τις μέρες μας όταν πλέων ο χώρος της Ακρόπολης έπαψε να έχει χρηστικό χαρακτήρα και αντιμετωπίστηκε ως ιστορικό καλλιτεχνικό μνημείο. Που είναι η ιστορία των ανασκαφών? Η ιστορία των αναστηλώσεων? (οκ την τελευταία ίσως την κρύβουν διότι μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα οι αναστηλωτές έκαναν περισσότερο ζημιά παρά καλό στα μνημεία).

Επίσης, γιατί απουσιάζουν μερικές εικόνες για το ποια ήταν τα οικοδομικά στυλ των Αρχαίων Ναών και πως ονομάζονταν τα μέρη τους? Από πού και ως πού πρέπει να ξέρει ο κάθε επισκέπτης που δεν έχει κάνει ειδικές σπουδές τι είναι μια ζωφόρος, ένα τρίγλυφο, μια μετώπη και σε πιο σημείο ενός Ναού βρίσκονταν αυτά?

Και πάμε στον 3ο όροφο με την περίφημη αναπαράσταση του Παρθενώνα. Οκ αν και δεν με ενθουσίασαν οι μεταλλικές κολόνες δεν θα ισχυριστώ πως έπρεπε να γίνει κάποια ανακατασκευή όπως έγινε στον Βωμό της Περγάμου στο Βερολίνο. Όμως βρε αθεόφοβοι που στήσατε τον γλυπτό διάκοσμο, πως είναι δυνατόν να βάζετε σε ψηλότερη θέση τα γλυπτά από την ζωφόρο και τις μετώπες και χαμηλότερα τα γλυπτά των αετωμάτων??? Επειδή αυτά είναι πιο grande και dive? Και οκ όσοι δεν ξέρουν πως ήταν ένας Αρχαίος Ναός μπορεί να μην ενοχλούνται άλλα εγώ γιατί θα πρέπει να βλέπω τον Παρθενώνα τούμπα? Ας μην μιλάγατε για αναπαράσταση του μνημείου να μην είχα να πώ κάτι.

[3ος όροφος με τα γλυπτά του Παρθενώνα]

Όσο δε για το γεγονός πως τα κλεμμένα τα έχετε σε κάτασπρα κάκιστα ενοχλητικά αντίγραφα ακόμα κι αυτό θα μπορούσα να το δεχθώ ως μέρος της πολιτικής του μουσείου για την προώθηση της θέσεως περί αναγκαιότητας επιστροφής των μαρμάρων από το Βρετανικό Μουσείο. Όμως θεωρώ εντελώς παιδιάστικη και γελοία την απάλειψη του ονόματος του Βρετανικού Μουσείου από τις πινακίδες με τα εκμαγεία και την χρησιμοποίηση του ΒΜ το οποίο και στην αρχή νόμιζα πως ήταν Βόρεια Μετώπη. Δηλαδή σε μερικά εκμαγεία μπορούμε να γράψουμε Μουσείο του Λούβρου, ή Αρχαιολογικό Μουσείο Κοπεγχάγης άλλα όχι Βρετανικό Μουσείο? Δηλαδή τι φοβάστε μη και καλά πάνε επισκέπτες από το δικό μας μουσείο στο Βρετανικό? Τι παιδιάστικο και χαζό Θεέ μου. Όσο δε για την περίφημη ενότητα με το μνημείο που διασφαλίζεται λόγω της εγγύτητας του Μουσείου με το Βράχο της Ακρόπολης, ένα θα πώ. Οι πίπες αγάπες μου είναι για να γίνονται όχι να λέγονται.

[Άποψη του Παρθενώνα από τον 3ο όροφο]

Δυστυχώς o τρόπος έκθεσης των γλυπτών δίνει την εντύπωση πως αυτά χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθεί ένα Μουσείο προπαγανδιστικό του και καλά ήμαστε γαμάτοι που οι πρόγονοί μας έφτιαξαν ωραία μάρμαρα, τώρα δώστε μας και τα κλεμμένα πίσω. Η επιστροφή των μαρμάρων δεν είναι πανάκεια. Σημαντικότερη είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη η κατανόηση των μνημείων και των ιστορικών συνθηκών που τα δημιούργησαν παρά η έξαρση της εθνικής μας υπερηφάνειας για τα όσα έκαναν οι πρόγονοί μας 2.500 χρόνια πρίν.

Το Νέο Μουσείο έχει την υποδομή να γίνει πραγματικά ένας χώρος εκπαίδευσης και πολιτισμού για όλους όσους το επισκέπτονται. Θα γίνει?

Περισσότερες φωτό από την επίσκεψη στο Μουσείο εδώ. Εγώ σπάστηκα που δεν άφηναν φωτογραφίες στον υπόλοιπο χώρο οπότε έβγαλα ελάχιστες.

ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ

Related Posts with Thumbnails