Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2008

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΔΗΜΟΣΙΑ

Δημόσιος χώρος, υλικός ή άυλος, δεν είναι μόνον ο ελεύθερα προσβάσιμος αλλά και ο ελεύθερα χρησιμοποιούμενος (λέω εγώ, και όποιος θέλει μπορεί να διαφωνήσει φυσικά).


Χθές το μεσημέρι λοιπόν μία ομάδα Πολιτών χρησιμοποίησε την Κρατική Τηλεόραση με ειρηνικό τρόπο (αυτό το σημειώνω), ως "βήμα" για να προβάλει τις απόψεις της, τις απόψεις μας αν θέλετε, καθιστώντας για πρώτη φορά την Κρατική τηλεοπτική συχνότητα πραγματικά
ΔΗΜΟΣΙΑ.
Ένα μεγάλο μπράβο, και εύχομαι σε ανάλογη συνέχεια και στο μέλλον. Για το συμβάν ενημερώθηκα από εδώ, (απ' όπου και η φωτγραφία), και το βίδεο το τζούρνεψα από την art-em-is-free. (μόλις είδα πως το βίδεο το έχει ανεβάσει και η ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΗ, τώρα παίδες, ποιος πρώτος ποιός δεύτερος δεν ξέρω).

Στο πικ-απ, ακούμε το allegro από το concerto grosso no. 11 in D minor του Antonio Vivaldi στην (είμαι σίγουρος κατά πολλούς) "βέβηλη" μεταγραφή για ορχήστρα του Leopold Stokowski από το παρακάτω cd.



Καλημέρα σε όλους και πολλά φιλιά.

59 σχόλια:

  1. Εγώ το είδα στον Λαζόπουλο...Μια χάρά τα έψαλε στην ΕΡΤ, για την στάση τους...Εγώ όμως έχω μια απορία: Υποτίθεται πώς φυλάσσεται ο χώρος...Πώς μπήκαν τόσα άτομα χωρίς άδεια; Μπουκάρησαν; Επειδή εγώ τους είδα πολύ ειρηνικούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημερες ελευθερες , μπορειτε να τη νκλεισετε την τηλεοραση , δεν προσφερει και κατι σπουδαιο , δυο χρονια εχω να δω και ειμαι καλυτερα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ πάλι το είδα στο zougla.gr..σημασία έχει ότι το είδαμε και ότι πήραμε το μάθημά μας..άντε, ακόμα μέσα κάθεστε..; Καλημέρες των δρόμων..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. όντως, είναι αυτό που λες: Για πρώτη φορά η τηλεόραση εγινε δημόσιο βήμα. Δε μου κάνει εντύπωση η ευκολία με την οποία μπήκαν, μου κάνει εντύπωση που μέσα στο μέγαρο ήταν εντελώς απροετοίμαστοι για αυτό που συνέβη, τους έπιασαν στον ύπνο εντελώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. χαίρομαι που είδα το post αυτό, Mahlerάκο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. xexe τα είδα και εγώ αργότερα βέβαια! Καλά έκαναν αφού μπόρεσαν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τελικά το "σηκωθείτε από καρέκλες, ντιβάνια, καναπέδες, πορτ μπεμπε κλπ" έχει νόημα! Ραντεβού στους δρόμους λοιπόν (μην ξεχάσεις τα μελομακάρονα ναι?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το τί λαλακία είπε ο Παναγόπουλος (ναι αυτό το πράγμα) δε λέγεται!
    διαβάστε εδώ τις δηλώσεις του προέδρου της "εταιρίας"!!!!

    Καλησπέρα mahler!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ki egw to eida kai to ematha, akousa omws oti travmatisan kai kapoious texnikous, an ontws isxyei tote de mporw na symfwnisw, an itan eirinika tote ki apo mena ena bravo!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Artanis
    Δεν μπουκάρησαν πήγαν 2, 2 στο ραδιομέγαρο προφανώς ως επισκέπτες και την κατάλληλη στιγμή μπήκα. Χαίρομαι πάντως που τα παιδιά τα κατάφεραν.

    @lust for life
    Κάπως όμως πρέπει να ενημερωθούν και αυτοί που δεν λένε να την κλείσουν μπας και ξυπνήσουν.
    Άλλωστε μήπως είναι καλύτερος ο έντυπος τύπος?

    @Όναρ
    Start speading the news...το λέει και το τραγούδι. Φιλούμπες κούκλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

    @Pink_Fish
    Εγώ θα χαιρόμουν αν ήξερα πως τους είδαν και τους άφησαν. Αλλά βλέπω σε πολλές εφημερίδες να μιλάνε για κατάργηση της δημοκρατίας με αυτό που έγινε. Τους χάλασε μάλλον που οι συμμετέχοντες πήγαν φάτσα φόρα με τα γελαστά τους πρόσωπα και ανάρτησαν το πανό.

    @apos
    Κι εγώ οπυ το έγραψα. Αυτή ήταν μια πραγματικά επαναστατική πράξη και πολύ την γουστάρησα.

    @Hfaistiwnas
    Μπράβο τους που το σκέφτηκαν και το τόλμησαν.

    @Leviathan
    Ε, ναι γιατί μας τα είχαν σπάσει με την αποβλάκωση. Και πάνω στην ομιλία του Καραμάν. Ότι καλύτερο.

    @One happy dot
    Ραντεβού στο Ραδιομέγαρο για καφέ και σπιτικό μελομακάρονο.

    @kikop80
    Τα διάβασα. και αυτός και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, και οι δεξιές εφημερίδες. Μπράβο που για μια φορά ακόμα δεν καταλάβατε τίποτα κύριοι.

    @musicbug
    Αν τραυματίστηκε όπως ο αστυνομικός του Βατίδη άστο. Απο παραπληροφόρηση άλλο τίποτα. Φυσικά αν είναι αλήθεια είναι εντελώς καταδικαστέο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. η αλήθεια είναι πως όταν προωτοάκουσα για το συμβάν, υπήρχαν αναφορές για παράνομη είσοδο, βανδαλισμό, καταστροφή αρχείου κτλ κτλ κτλ...

    είναι αυτό που λέμε πως τα ΜΜΕ δεν πληροφορύν τελικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. και ο "ελεύθερα" πληρωτέος και πληρωμένος από όλους. ή κάτι τέτοιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. στην ΕΡΤ είναι αργόμισθοι. δεν ιδρώνουν για κανέναν και για τίποτα. άμα έχεις παναγόπουλο, καλημέρη, μπόκοτες, φραγκόκοτες, σεμίνες, και λοιπούς, προς τι να ιδρώσεις; έχεις δει κανέναν δημόσιο υπάλληλο να χολοσκάει για τίποτα; έτσι και στην ΕΡΤ αλλά στο θρασύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ProFyLaKtiKo
    Kοίτα κι εγώ από την ενημέρωσή μου μιλάω. Αν ίσχυαν τα όσα λές σίγουρα θα το καταδίκαζα ως γεγονός.

    @b|a|s|n\i/a
    μΕΣΑ είσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Θα πω μόνο....υπέροχος ο Βιβαλντι!


    Καλή σου νύχτα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @highvoltagepress
    καλύτερα που δεν αντέδρασαν δεν έπρεπε άλλωστε. Άλλα ότι οι περισσότεροι εκέι μέσα τα ξύνουν οκ αυτό είναι δεδομένο.

    @λιμανάκι
    χαίρομαι που σου άρεσε ο Αντώνιο, έστω και σε μεταγραφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. συμφωνώ απόλυτα με αυτή την ενέργεια, όπως και με τη σημερινή της κατάληψης της ΓΣΕΕ, οι άνθρωποι και πρόσωπα έδειξαν και θέλησαν να εκφράσουν κάτι δημόσια εκεί που πρέπει να το κάνουν, επιτέλους ας λειτουργήσει η δημοκρατία όπως της αρμόζει
    υ.γ.: για τις μουσικές να μην τα ξαναλέμε, ξέρεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @panikos kai fovera
    Μπράβο τους και πάλι.

    @BLUEPRINTS
    Η κατάληψη στη ΓΣΕΕ ήταν όλα τα λεφτά έτσι για να ξεβρακωθούν και οι δήθεν εργατοπατέρες.
    Είμαι μέσα και για τα πανό στην Ακρόπολη κι ας φωνάζουν οι βλάκες στα τηλεπαράθυρα για προσβολή του Ιερού βράχου.
    Και χαίρομαι που σου αρέσει η μουσική.
    Καλό βράδυ αγορίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Και να φανταστείς ότι σε αυτήν την "δημόσια" τηλεόραση που όλοι πληρώνουμε, για αυτήν την κίνηση, δύο υποβάλαν τις παραιτήσεις τους(γιατί προφανώς δεν δέχονται τον όρο δημόσια) και ώ εκ του θαύματος και οι δύο δεν γίναν δεκτές!!! Μόνο τον υπεύθυνο ασφαλείας τον ρίξαν στα κάτεργα.

    Καλώς σας βρήκα αγαπητέ. Όμορφο βλογ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αχ βρε mahler76 αγαπητέ, κι εγώ στη μουσική θα μείνω! Ό,τι πρέπει για να ηρεμήσουμε μετά από όλα αυτά! Μη μου πεις πως όντως το αγόρασες το εν λόγω CD; Από κανονικό δισκάδικο; Εύγε!
    Βέβηλη γιατί θεωρείται; Επειδή έβαλε ο Stokowski όργανα μη εποχής Βιβάλντι; Και μεταγραφή για ορχήστρα γιατί; Ο Βιβάλντι για τι έγραφε, για σόλο άρπα; Πάρα πολύ μεγάλος μαέστρος πάντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @island
    Σε αυτή τη χώρα το ποιό εύκολο είναι να παραιτηθείς, αφού έτσι κι αλλιώς δεν γίνεται δεκτή η παραίτησή σου.
    Άλλωστε ο Ανταγωνιστικούλης έχει και μια Γιουροβίζιον να ετοιμάσει, Sakiiiiiiiii, πως να παραιτηθεί, δεν γίνεται.
    Καλώς όρισες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ήταν μια αστραπή που φώτισε στιγμιαία τα πάντα μέσα σε μια ολοσκότεινη και μεγάλη νύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Την ερτ την πληρώνουμε εμεις απο την τσέπη μας
    οπότε θα πρέπει επιτέλους να αποτελέσει και βήμα για να ακουστεί η φωνή μας
    η φωνή του καθένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @Κώστας
    Αν και από εδώ και πέρα θα "φυλάγονται" ελπίζω να έχουμε και άλλα τέτοια.

    @pisoglendis
    ΈΤΣΙ είναι, θα έπρεπε να έχει ένα μέρος του προγράμματός της βήμα ανοιχτό για τους πολίτες άλλα φυσικά αυτό δεν συμφέρει τους κρατουντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλά...Και μπήκαν μέσα ειρηνικά, και αμέσως καταλύθηκε η Δημοκρατία...
    Τους είδα...Και τον Παναγόπουλο, και τον Αντώναρο, και τον άλλο τον καραγκιόζη του Πασοκ που δεν θυμάμαι πώς τον λένε...Και πληρώνουμε την ΕΡΤ για να ακούμε μλκίες...
    Τα σκάνδαλα, οι απατεωνιές των πολιτικών, το Βατοπέδι, δεν είναι κατάλυση της Δημοκρατίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @Artanis
    Πές τα βρε Artanis μου. Αυτά είναι η κατάλυση της Δημοκρατίας. όχι μια παρέα ανθρώπων που χρησιμοποίησαν για μια φορά προς όφελος των πολιτών το μέσω που όλοι πληρώνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καταρχάς μπράβο τους.. Αλλά τι ρίζες έχεις και γνωρίζεις το ρήμα τζουρνεύω?
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης θα έπρεπε να είναι μέσα μαζικής επικοινωνίας, όπως έχει πει ο Eco (αν θυμάμαι καλά), αλλά αυτό σπάνια συμβαίνει. Είμαι, όμως, αισιόδοξος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αχ, Mahler,
    εδώ θα διαφωνήσω σε όλα και ειδικά στον Στοκόφσκι με τα κατά συρροήν και κατ' εξακολούθηση εκτρώματά του. Στην πυρά!

    Όσο για την ΕΡΤ εγώ είμαι απλά υπέρ της κατάργησής της. Δεν μου χρειάζεται η κρατική προπαγάνδα για να την χρυσοπληρώνουμε κι από πάνω. Από εκεί και πέρα βρίσκω τρελή στρέβλωση να ανάγεται σε δήθεν ακτιβισμό μια παράνομη και ποινικά κολάσιμη πράξη. Χαρακτηριστικό της νοοτροπίας ατιμωρησίας και του κάνω ό,τι μου καβλώσει χωρίς να με νοιάζει που κυριαρχεί στον τόπο ετούτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τελικά ο κόσμος άμα θέλει, μπορεί. Σωστά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @g for george
    Epiτέλους δε λές τίποτα. και πάνω στην ώρα της ομιλίας τους Πρωθυπουργού. χχοχοχοχοχοο

    @jacki
    καλημέρααααα, τα καλιαρτνά δεν τα κατέχω σε τέτοιο βαθμό για να σου πώ ετοιμολογία, άλλα μπορώ να ρωτήσω να μάθω.

    @fritz
    Καλημέρα και καλώς ήρθες φίλε μου. ΠΟλύ σωστά τα λές και μακάρι να γίνουν έτσι στο μέλλον, γιατί αυτή τη στιγμή μάλλον για το αντίθετο χρησιμοποιούνται από πολιτικές δυνάμεις και οικονομικά συμφέροντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. @Rowlf
    Το σχόλιό μου (για μερικόυς βέβηλη) ως προς την μεταγραφή το έβαλα ιδικά για σένα γιατί έχω διαβάσει τις απόψεις σου για τον Στοκόφσκι. Παραδόξως εμένα μου αρέσει την αμαρτία μου την λέω.

    Όσο για την ΕΡΤ παρά την κομμαατικοποίησή της, είναι το μόνο κανάλι που διατηρεί ένα επίπεδω εκπαιδευτικό στο προγραμμά του, ο Skai μόλις μπήκε στο παιχνίδι και μπράβο του α ν και από ανάγκη το έκανε.

    Όσο για την πράξη που λές, θα διαφωνήσω. Τυπικά έχεις δίκιο, άλλα από εκεί και πέρα θεωρώ προσβολή την προβολή εμετικών προγραμμάτων με φραπελιές και UFO απο την Κρατική τηλεόραση, πολύ περισσότερο από ότι η πράξη αυτή των πολιτών. Αν είχε συνοδευτεί απο καταστροφές και λεηλασίες φυσικά θα είχα καταδικάσει.
    Καλή σου μέρα.

    @KitsosMitsos
    Έτσι ακριβώς. Καλημέρααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. καλημερα...
    ειμαι συμφωνως σε τετοιου ειδους καταληψεις και διαμαρτυριες,προβαλλονται σε ολους ,αφηνουν μια καλη αισθηση και ειναι ειρηνικες και πολιτισμενες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Στον Εξώστη συγκεκριμένα τον Στοκόφσκι τον είχε πιάσει πρώτα ο μάγειρας και μετά εγώ έμμεσα, αλλά εκεί όλοι συμφωνούμε γι' αυτόν: Είναι από τις μεγάλες ντροπές τις κλασικής μουσικής. Άκου αυτό που μας έβαλες, πχ βάζει στις ελαφρότατες, κομψότατες και τσαχπινογαργαλιάρικες γραμμές του μπαρόκ μπάσου να βαράνε όλα τα τρομπόνια μαζί. Γιούργια! Βγάζει έναν όγκο ήχου που αυτή η μουσική δεν τον αντέχει με τίποτα. Και καλά συμφωνικός ήχος. Στουμπωμένες παπαριές. Τελείως αισχρός. (sorry κιόλας)

    Για τους λόγους που αναφέρεις (φραπελιές κτλ) να κλείσει η ΕΡΤ. Τώρα το "εκπαιδευτικό" της πρόγραμμα είναι αστείο από μόνο του. Είναι εκπαιδευτική και πολιτιστικά ανωτάτου η φαιδρή Μπίλιω Τσουκαλά ή οι διάφοροι άλλοι που κυκλοφορούν εκεί μέσα; Ποτέ εξάλλου δεν ήταν ρόλος της τηλεόρασης να μας "μορφώνει". Ούτε και θα το κάνει ποτέ αυτό (ειδικά η ΕΡΤ). Κλείσιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @spyros1000
    κι εγώ μέσα είμαι.

    @Rowlf
    Κοίτα εγώ τόσες γνώσεις δεν έχω περί των μουσικών πραγμάτων, άλλα θυμάμαι ένα θάψιμο που είχε φάει ο Στοκό στον Εξώστη.

    Όσο για το πρόγραμμα δεν εννοούσα την Μπίλιο και την Φλέσσα αλλά Ντοκιμαντέρ που άλλα κανάλια δεν θα έβαζαν ποτέ.

    Οκ εδώ και καιρό καλύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει το κανάλι της Βουλή και ο Skai άλλα θα προτιμούσα μια καλύτερη ΕΡΤ παρά την κατάργησή της.

    Και για να με συγχωρέσεις, στην επόμενη ανάρτηση θα παίξει το ίδιο έργο σε αυθεντική ενορχήστρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. και πολυ καλα εκαναν... για αυτο ειανι η τηλεοραση ..
    αλλο που συνηθως βλεπουμε μπουρδες
    σημειο των καιρων και αυτο


    φιλι καλε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @skouliki
    Toyλάχιστον η Κρατική ΕΡΤ έπρεπε να δίνει βήμα στους πολίτες και να μην χρειάζεται να το παίρνουν από μόνοι τους. ΄΄ομως κι έτσι μαζί με την κατάληψη στην ΓΣΕΕ και τα πανό στην Ακρόπολη, κάτι γίνεται.

    @απατεωνες
    Γιούργιααααα έτσι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Χαίρομαι που αφήνω σχόλιο σε ένα από τα πιο ωραία blog που έχω διαβάσει. Οι μουσικές σου επιλογές είναι άριστες και... όσο για τον αγαπητό Stokowski... θα πω το εξής. Κάθε ακροατής έχει δικαίωμα να κρίνει και να λέει τη γνώμη του για το έργο ενός δημιουργού. Η αποδοχή του κοινού είναι ό,τι πιο σημαντικό για τον καλλιτέχνη. Δεν μπορεί, όμως, ως ειδήμων ένας ακροατής να κάνει χαρακτηρισμούς και να μας λέει πώς θα έπρεπε να ενορχηστρωθεί το συγκεκριμένο έργο. Έχει τις γνώσεις ο συγκεκριμένος ακροατής; Έχει καταφέρει να κάνει την καριέρα του Stokowski; Αμφιβάλλω. Κάποιοι πρέπει να σκεφτούν ότι πιθανώς να τους είναι δύσκολο να κατανοήσουν το έργο ενός καλλιτέχνη. Η μουσική πάνω απ' όλα έχει αξία ως δημιουργία όταν το αποτέλεσμα είναι άρτιο ... και στην περίπτωση του Stokowski είναι. Είναι ωραίο να χαρακτηρίζεις άσχημα έναν δημιουργό ακόμα και αν το έργο του δεν είναι καλό; Αυτό δείχνει έλλειψη επιπέδου. Είναι ντροπή o Stokowski; Έκανε διεθνή καριέρα, αγαπήθηκε από κοινό και χαίρει εκτίμησης από τους επαΐοντες της μουσικής τέχνης. Όλα τα άλλα είναι όπως λένε οι Κινέζοι «σαν να πετάς ρύζι στον άνεμο», δηλαδή ανούσια, ανώφελα, ανόητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. @ fritz
    πρώτον δε με γνωρίζεις για να ξέρεις τι ξέρω

    δεύτερον οι ενορχηστρώσεις του Στοκόφσκι δεν αμφισβητούνται μόνο από εμένα

    Τρίτον αυτό για το οποίο με κατηγορείς είναι αυτό που προσάπτω (όχι μόνον εγώ) στον ίδιο τον Στοκόφσκι. Δεν ήξερε δηλαδή ο Βιβάλντι ως συνθέτης να ενορχηστρώσει τη μουσική του και μπρούσε να το κάνει καλύτερα ένας υπερφίαλος μαέστρος που δεν είχε ούτε τις γνώσεις ούτε τη νοοτροπία για να το κάνει. Μεταφέρει ένα μπαρόκ ιδίωμα που έχει κάποια χ,ψ χαρακτηριστικά σε ένα χώρο (της συμφωνικής ορχήστρας των τελών του 19ου - αρχών 20ου αιώνα) που δεν έχει καμιά σχέση με τη γλώσσα του Βιβάλντι. Και το κάνει χωρίς τη φαντασία ενός πραγματικού δημιουργού/συνθέτη (που δεν ήταν άλλωστε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Με αυτό το σχόλιο θέλω, αρχικά, να ζητήσω συγγνώμη από το Mahler... που κάποιοι θέλουν να κάνουν war zone τα σχόλια αυτού του blog και για τα μεγάλα σχόλια που έχω αφήσει.

    @Rowlf Χαίρομαι που μιλάμε, έστω μέσω σχολίων, αλλά δεν απευθύνθηκα σε εσένα. Αναφερόμουν σε κάθε ακροατή με παρόμοιες ακραίες απόψεις.

    Λες ότι θέλεις να ακούς τα έργα ακριβώς όπως τα ήθελε ο Βιβάλντι. Τότε να πετάξεις όλους σου τους δίσκους γιατί τα όργανα που χρησιμοποιούν σήμερα οι ορχήστρες βγάζουν ήχο ουσιωδώς διαφορετικό από εκείνο της εποχής του Βιβάλντι. Δεν μες πιστεύεις; Αγόρασε ένα δίσκο με «period instruments», υπάρχει και για Βιβάλντι. Το βιολί του αιώνα μας δεν έχει καμία σχέση ακουστικά με εκείνο που άκουγε ο Βιβάλντι. Τι θα κάνεις λοιπόν; θα περιοριστείς σε μια δεκάδα CD με "period instruments"?

    Καθότι φαίνεσαι άνθρωπος με γνώσεις πάνω στο θέμα της κλασσικής μουσικής, σου συνιστώ να θυμηθείς πόσα από τα μεγάλα έργα είναι βασισμένα σε άλλα παλαιότερα, είναι δηλαδή προϊόντα "γόνιμης" τροποποίησης. Αυτό ακριβώς δείχνει την ιδιοφυΐα του καλλιτέχνη, ο οποίος χωρίς συμπλέγματα κατωτερότητας ή ανωτερότητας, παίρνει το έργο ενός άλλου δημιουργού και μέσα από αυτό φτιάχνει ένα άλλο αριστούργημα. Δεν με πιστεύεις; Ψάξε ιστορικά παραδείγματα, από τους δημιουργούς στην Αρχαία Ελλάδα, στην Αναγέννηση και στη Νεότερη Επόχη όπως... ο Stokowski.

    Το ότι υπάρχει και αρνητική κριτική για έναν καλλιτέχνη. αυτό δείχνει ότι το έργο του έχει αξία, Τουλάχιστον έτσι είπε και ο Oscar Wilde. Τον αμφισβητείς; Δεν με πιστεύεις; Σκέψου τη Μαρία Κάλλας. Μερικοί διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους ότι π.χ ο ίδιος ο Βέρντι δεν θα αναγνώριζε την Αϊντα αν την άκουγε από την Κάλλας. Ξέρω τι ήθελε ο Βέρντι από την Αϊντα, αλλά ξέρω επίσης ότι αυτό δεν μειώνει την τέχνη της Κάλλας, και όταν θέλω να ακούσω "o patria patria quanto mi costi", τότε προτιμώ την Μαρία, και ξεχνώ τους κριτικούς που λένε ότι αυτή είναι μια Αϊντα «νευρόσπαστη», "overpowering", "woobling voice", "far from quality"... Τι άδικη κριτική δέχονται οι μεγάλοι!

    Αλήθεια, δεν μας είπες τίποτα για την φραστική σου επίθεση και τα υποτιμητικά σχόλια του τύπου «ντροπή»... Το να παραδεχθείς ότι υπερβάλλεις θα δείξει ότι είσαι άτομο με ξεχωριστή ποιότητα και αυτοπεποίθηση. Άσε ξέρω... πειράχθηκες ως άνθρωπος με βαθύτατη γνώση στο χώρο της μουσικής. Οι γνώσεις δεν μετράνε, δείξε το έργο σου στην ανθρωπότητα και εγώ πρώτος με χαρά μου θα γίνω θαυμαστής σου... αρκεί να αξίζει.

    Επειδή στα ηλεκτρονικά μηνύματα είναι δύσκολο να διακρίνεις τον τόνο που γράφει κανείς, σου λέω ειλικρινά και φιλικά, σε ευχαριστώ γι' αυτήν την ανταλλαγή απόψεων, αν και ... απρόσμενη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. @fritz
    Πρωτίστως να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια αν δεν τα αξίζω. όταν θα αρχίσεις να διαβάζεις περισσότερα μπλόγκ θα δείς πως υπάρχουν πολύ καλύτερα.

    @fritz & Rowlf
    Στο θέμα μας τώρα.
    Σε ό,τι αφορά τον Stokowski δεν γνωρίζω ούτε την πραγματική του αξία (οκ σίγουρα δεν συγκρίνεται με τον Vivaldi) ούτε την απήχηση που είχε/έχει στο ευρύ κοινό ή στους μουσικούς και τους μουσικολόγους.

    Ως ΕΝΤΕΛΩΣ εμπειρικός ακροατής της μουσικής δεν μπορώ παρά να πώ πως ναι μου αρέσει αυτό που ακούω αναγνωρίζοντας παρ΄'ολα αυτά πως αποτελεί μια διαφορετική όχι Μπαρόκ προσέγγιση. Το αν αυτό είναι βέβηλο, καλό, αισχρό, υγιές ή όχι νομίζω ο μόνος που θα μπορούσε να δώσει μια σαφή απάντηση θα ήταν η ίδιοσ ο Vivaldi. Προτιμώ να το βλέπω ως πείραμα την αξία του οποίου μπορούμε να συζητήσουμε και θα χαρώ πολύ να το κάνω με ανθρώπους που σίγουρα γνωρίζουν πολύ περισσότερα για τη μουσική από εμένα.

    Για τον Rowlf και τους άλλους 2 συνεργάτες του διάβάζοντας το μπλόγκ τους έχω την εντύπωση πως πραγματικά γνωρίζουν από μουσική. Περγάμινες και δυπλώματα δεν έχω για κανέναν από τους 3 τους ούτε για σένα φίλε fritz και να σου πώ την αλήθεια δεν θέλω να ζητήσω.

    Νομίζω πως μπορούμε όλοι να συζητήσουμε ήρεμα το θέμα, αν και έχω παρατηρήσει πως οι άνθρωποι που ασχολούμαστε ή απλά ακούμε αυτού τους είδους την μουσική τείνουμε να είμαστε πιο έντονοι στις αντιπαραθέσεις μας σε ό,τι αφορά τα μουσικά, από άλλους ανθρώπους.

    Θα χαρώ πάντως να ακούσω τι άλλο έχετε να πείτε. Για μένα είναι μια διαδικασία μάθησης αυτό.

    Καλό βράδυ και στα 2 σας άγρια αγόρια της καλής μουσικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Μετά από αυτό το εμβριθές σχόλιο, δεν έχω τι να απαντήσω…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. @fritz
    το παραπάνω σχόλιό μου το έγραψα χωρίς να έχω δεί την απάντησή σου. Den υπάρχει καμία κατάχρηση του χώρου μου ούτε θεωρώ την αντιπαράθεση ως πόλεμο.

    Μπορείτε να αναπτύξετε τις απόψεις σας όσο θέλετε και μακάρι να μπορούσε να συνεισφέρει και όποιος άλλος μπορεί σε αυτή την συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. @Rowfl
    βρε δε σας προλαβαίνω αγόρια! ίσως το θέμα να πρέπει να γίνει πόστ κάποια στιγμή αν και νοιώθω αναρμόδιος για να το κάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Το προηγούμενο σχόλιό μου πήγαινε στον Fritz o οποίος μπερδεύει ζητήματα ερμηνείας (ιστορικές ή μη εκτελέσεις κτλ) με τις ―όπως τις βλέπουμε σήμερα, στο σύνολό του ο μουσικός κόσμος― καταστροφικές και ιερόσυλες συνήθειες των παλαιότερων μαέστρων να βάζουν χέρι στα έργα των συνθετών. Αν θυμόμαστε σήμερα τον Στοκόφσκι δεν είναι για τις ενορχηστρώσεις του.

    Στον εξώστη είχαν γίνει δυο σχετικές αναρτήσεις. Για όποιον τυχόν ενδιαφέρεται παραπέμπω εκεί:
    Brahms/Schoenberg
    orchestration vs composition

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. @Rowlf
    Μην ανησυχείς κατάλαβα πως απευθυνόταν στο φίλο fritz.
    Το πρώτο πόστ που προτείνεις το έχω διαβάσει. Το 2ο πάω τώρα να το μελετήσω.
    Καλό βράδυ και στους 2 σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. @fritz

    Αγαπητέ Φριτς,
    διάβασα τα σχόλιά σου προσεκτικά και θέλω να διορθώσω μερικά πράγματα για να μην υπάρξουν παρανοήσεις από άλλους που μας διαβάζουν. Για να είμαι συγκεκριμένος και να μη με παρανοήσεις, θα παραθέτω το δικό σου απόσπασμα και θα απαντάω αμέσως από κάτω.

    1. Δεν μπορεί, όμως, ως ειδήμων ένας ακροατής να κάνει χαρακτηρισμούς και να μας λέει πώς θα έπρεπε να ενορχηστρωθεί το συγκεκριμένο έργο.

    Κι όμως μπορεί

    2. Έχει τις γνώσεις ο συγκεκριμένος ακροατής; Έχει καταφέρει να κάνει την καριέρα του Stokowski;

    Τα δύο αυτά ερωτήματα είναι άσχετα μεταξύ του. Συνδέεις την καριέρα του ενός με το δικαίωμα του άλλου να εκφέρει γνώμη. Σαφώς ασύνδετο σχήμα, ακούγεται ωραία, προκαλεί εντύπωση, αλλά δεν στέκει στον παραμικρό έλεγχο. Χμ, ας προχωρήσουμε παρακάτω.

    3. Κάποιοι πρέπει να σκεφτούν ότι πιθανώς να τους είναι δύσκολο να κατανοήσουν το έργο ενός καλλιτέχνη.

    Αυτή η πρόταση θα πρέπει να εφαρμόζεται πρώτα στον εαυτό μας, αν με καταλαβαίνεις...

    4. Η μουσική πάνω απ' όλα έχει αξία ως δημιουργία όταν το αποτέλεσμα είναι άρτιο

    Κοινοτοπία αυτό που γράφεις, δεν συμφωνείς; Πάντα έτσι δεν είναι;

    5. ... και στην περίπτωση του Stokowski είναι.

    Όχι.

    6. Είναι ωραίο να χαρακτηρίζεις άσχημα έναν δημιουργό ακόμα και αν το έργο του δεν είναι καλό;

    Το ζήτημα δεν είναι αισθητικής τάξης, αν είναι ωραίο ή άσχημο δηλαδή. Σίγουρα όμως είναι δίκαιο.

    7. Αυτό δείχνει έλλειψη επιπέδου.

    Κάθε άλλο. Από τη στιγμή που εκθέτει κάποιος το έργο του είναι επόμενο πως θα δεχτεί την κριτική. Αν είναι μάπα το έργο του θα το ακούσει και δε θα ξαναασχοληθούμε. Να το πω αλλιώς, αν κάποιο έργο είναι πατάτα, θα πρέπει να το τρώμε στη μάπα; Αυτό δείχνει επίπεδο;

    8. Είναι ντροπή o Stokowski;

    Εντυπωσιακά διατυπωμένη ερώτηση, απλώς και μόνο για να κάνει φασαρία. Βάζεις πολλές πλευρές του έργου του κάτω από μία ερώτηση. Η απάντηση είναι, ως μαέστρος όχι, ως ενορχηστρωτής ναι.

    9. Έκανε διεθνή καριέρα, αγαπήθηκε από κοινό και χαίρει εκτίμησης από τους επαΐοντες της μουσικής τέχνης.

    Το ό,τι έκανε διεθνή καριέρα ως μαέστρος, δε σημαίνει πως έκανε διεθνή καριέρα ως ενορχηστρωτής. Δεν είναι το ίδιο, μην το μπερδεύεις.

    10. Το ότι υπάρχει και αρνητική κριτική για έναν καλλιτέχνη. αυτό δείχνει ότι το έργο του έχει αξία.

    Όχι.

    11. Τουλάχιστον έτσι είπε και ο Oscar Wilde.

    Δεν εννοούσε αυτό.

    12. Τον αμφισβητείς;

    Όχι

    13. Δεν με πιστεύεις;

    Σίγουρα όχι.


    Αφού ξεκαθαρίσαμε τα παραπάνω, πάμε να δούμε και μερικά ακόμη ζητήματα:

    Στην ηχογράφηση που μας έβαλε ο Μάλερ υπάρχουν δύο ζητήματα, της ενορχήστρωσης και της ερμηνείας. Ο Στοκόφσκι ξαναενορχηστρώνει το κονσέρτο κατά πώς του αρέσει. Δικαίωμά του. Και δικαίωμά μας να κρίνουμε την ενορχήστρωση. Είναι ιστορικά πιστή; Όχι. Ανταποκρίνεται στα γούστα της εποχής του Στοκόφσκι. Έχει ηχοχρωματική ταυτότητα, κάποια καλλιτεχνική σφραγίδα; Όχι. Απλώς ακολουθεί το γενικό ηχοχρωματικό ιδεώδες του τέλους του 19ου αιώνα και ο Στοκόφσκι εφαρμόζει γενικούς κανόνες ενορχήστρωσης που βρίσκει κανείς σε ένα οποιοδήποτε σχετικό εγχειρίδιο. Αναδεικνύεται μέσω αυτής η μουσική του Βιβάλντι; Όχι. Οι μελωδικές φωνές είναι παραγεμισμένες και εξαιτίας αυτού δεν υπάρχει σαφήνεια στην άρθρωση του μουσικού λόγου.

    Πάμε τώρα στην ερμηνεία. Είναι ιστορικά πιστή ερμηνεία; Όχι (η ιστορικά πιστή ερμηνεία δεν εξαρτάται από τη χρήση μόνο οργάνων εποχής). Η ερμηνεία του είναι υστερορομαντική. Πλούσιος ορχηστρικός ήχος, έμφαση στο μπάσσο, ρουμπάτι κτλ. Έχει καμιά σχέση αυτό με τη μουσική του Βιβάλντι; Όχι.

    Τι ήθελε να πετύχει ο Στοκόφσκι; Δεν ξέρουμε. Ήθελε να αποδώσει την ουσία της μουσικής του Βιβάλντι; Αν ναι, απέτυχε. Ήθελε να μας δείξει πως πραγματικά ήθελε ο Βιβάλντι να είναι η μουσική του; Επίσης απέτυχε. Ήθελε να μας δείξει την άποψή του για τη μουσική του Βιβάλντι; Δικαίωμά του και δικαίωμά μας να τον κρίνουμε.

    Από τα προηγούμενα συνάγεται πως αυτό που μας έβαλε ο Μάλερ να ακούσουμε είναι ένα περίεργο υβρίδιο, όπου η αισθητική μιας μεταγενέστερης εποχής επιβάλλεται με το ζόρι, επαναλαμβάνω, επιβάλλεται με το ζόρι στη μουσική μιας άλλης κατά πολύ προγενέστερης με εντελώς αντίθετες αισθητικές βλέψεις. Αν μετά από όλα αυτά, επιμένεις ότι σου αρέσει, είναι δικαίωμά σου. Εγώ όμως το βρίσκω ένα εκτρωματικό τερατούργημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. @Mahler76 Τα σχόλια σου είναι αρκετά για να καταλάβει κανείς ότι είσαι Κύριος με Κάππα κεφαλαίο.

    @Schwedisch Chef Μου αρέσει ο τρόπος που δίνεις απαντήσεις... Λες ότι κάτι άλλο εννοούσε ο Wilde αλλα δεν μπαίνεις καν στον κόπο να εξηγήσεις τι είναι αυτό το άλλο... Δίνεις εξηγήσεις μόνο σε μερικά θέματα και σε αυτά τα θέματα μόνο σε μερικά σημεία. Σαν τον κακό δικηγόρο... (αυτό είναι αστείο, μην θυμώσεις)

    Το πιο άσχημο είναι ότι θεωρείς ότι μπορεί να βρίζεις έναν άνθρωπο και το έργο του ως έκτρωμα, στο όνομα της προσωπικής σου αισθητικής. Μάθε ότι πάνω απο την τέχνη, την επιστήμη και τα πάντα στη ζωή, είναι οι τρόποι και η αξιοπρέπεια. Μόνο έτσι είναι πολιτισμένη η κοινωνία, όχι με «διανοούμενους» που αναλώνονται σε υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς. Εμένα δεν μου επιτρέπει ο τρόπος που έχω γαλουχηθεί να αποκαλώ τους ανθρώπους "ντροπή" και το έργο τους "έκτρωμα". Σέβομαι όλους και τις προσπάθειές τους, ακόμη και αν δεν συμφωνώ μαζί τους. Χαίρομαι για τη συζήτησή μας, αλλά δεν έχω άλλο χρόνο για σήμερα... ο καθηγητής μου «φωνάζει» ότι πρέπει να τελειώσω τις δύο τελευταίες σελίδες του Italienisches Conzert του Bach. Βλέπεις αυτόν τον καιρό είμαι τόσο ερωτευμένος που ακόμα και τον Bach τον έχω κάνει πέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Δεν διαφωνώ με την πράξη των παιδιών. Γέλασα πολύ, αν και είναι σίγουρο ότι είχαν κόσμο "από μέσα" που τους βοήθησε, ξεκάθαρο. Φαντάζεσαι όμως να είχε γίνει επι Σημίτη; Η μισή ΕΡΤ Θα είχε πάει ταμείο ανεργίας.
    Επιπλέον, θα χαιρόμουν πολύ αν το ίδιο το έκαναν και στα ιδιωτικά αθλιοκάναλα, τα οποία, αν το έχεις προσέξει, απολαμβάνουν ενός περίεργου σεβασμού αυτές τις μέρες. Γιατί εκεί άραγε υπάρχει το άβατο; Και αυτά δημόσια δεν είναι, κατά μία έννοια; Ή τουλάχιστον έχει κανείς αμφιβολία ότι επηρεάζουν την κοινή γνώμη περισσότερο από την κρατική τηλεόραση. Πάντως, εγώ κρατώ συνήθως την τηλεόραση κλειστή, ειδικά αυτές τις μέρες. Ενημερώνομαι κυρίως από το διαδίκτυο και προτιμώ να καταφεύγω στις αγαπημένες μου μουσικές.

    Επί τη ευκαιρία: Παλιότερα θεωρούσαν τις μεταγραφές μπαρόκ κομματιών Stokowski κιτς. Τώρα έχουν γίνει πάλι τις μόδας και έχω αυτές που έκανε στον Μπαχ και με τη διεύθυνση του ίδιου και με τον Jose Serebrier (NAXOS). Κιτς-ξεκιτς, μου αρέσουν πολύ (διατί να το κρύψωμεν άλλωστε;) Το CD αυτό δεν το ήξερα, θα το προμηθευτώ όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Απαιτώ να ασφαλιστεί δημοσία δαπάνη η βίκυ φλέσσα (μου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. @fritz & Rowlf & The Schwedisch Chef
    Καλημέρα και στα 3 τόσο δυναμικά αγόρια που έκαναν μιαν έντονη αλλά εποικοδομητική θέλω να ελπίζω συζήτηση πάνω στο θέμα Μεταγραφή ενός Μουσικού έργου.
    Πιστέυω πως και σε επόμενες μουσικές αναρτήσεις θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε έστω και με λιγότερη ένταση, που άλλωστε δεν είναι και απαραίτητη.
    Σας φιλώ και τους 3.

    @Μάρκο Τ
    Καλη σου μέρα φίλε μου. Κοίτα και στα ιδιωτικά κανάλια θα είχε ενδιαφέρον να γίνει, όμως κακά τα ψέματα αυτά δεν έχουν την υποχρέωση, όπως την έχει η ΕΡΤ για αντικειμενική ενημέρωση. Γιαυτό και νομίζω πως η κίνηση παρά το ότι έγινε στην χαμηλής τηλεθέασης Κρατική τηλεόραση είχε ισχυρότερο συμβολισμό.

    Όσο για τις μεταγραφές, κι εγώ δήλωσα πως μου αρέσει η συγκεκριμένη (άλλες όχι), ασχέτως αν τελικά βεβηλώνει ή όχι το πρωτότυπο. Νομίζω θα έχουμε και στο μέλλον την ευκαιρία να συζητήσουμε ανάλογα θέματα.

    @Sweet and bitter
    Ήταν εύστοχη η πράξη γιαυτό. Καλή σου μέρα.

    @MAD
    Τρελέ γιατρέ, γατόνι μου φαίνεται ο άντρας που ξέρει από καλό λάδι. Γουστάρουμε να γουστάρουμε Frau Φλέσσα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Noμίζω ότι ήταν η πιο ποιοτική τηλεοπτική σκηνή της Ελληνικής Κρατικής Τηλεόρασης τα τελευταία 5 χρόνια...
    Και οι αηδίες του Αντώναρου καθώς και του προέδρου της ΕΡΤ με έκαναν να συμφωνήσω ακόμα περισσότερο με την κίνηση τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. @Θράσος
    Καλά οι αηδίες που αναφέρεις φανερώνουν τον πανικό τους. Ακόμη δεν έχουν καταλάβει τι συμβαίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ρίξε κι εσύ μερικά μπετά, μπορείς :)

ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ

Related Posts with Thumbnails